gandire pozitiva sfaturi psiholog

Gândirea pozitivă – rolul ei în viața noastră

Foarte multă lume vorbește astăzi despre gândirea pozitivă. Despre rolul acesteia în viața noastră ne vorbește Ozana Ilie – psiholog și logoped #SmartKineto.

„Gândirea pozitivă ne ajută să descoperim că nu avem limite, opreliști în a rezolva orice problemă oricât de grea pare la o primă vedere. Secretul constă în încrederea în forțele proprii, indiferent de situație.

Toți ne dorim să fim fericiți, să nu avem probleme, dar fericirea depinde de gândurile și sentimentele în legătură cu propria existență și de interpretarea pe care o dăm evenimentelor din jurul nostru, nu de lucrurile care ni se întâmplă. Fiecare dintre noi are puterea de a modifica nivelul de fericire personal.

S-a dovedit în timp că persoanele care au o gândire pozitivă se bucură de mai mult succes, de o mai bună sănătate fizică și psihică. Pacienții afectați de maladii grave de exemplu, cu șanse mici de supraviețuire, dar cu o gândire pozitivă, și-au ameliorat starea și chiar s-au vindecat.

Pentru a deveni o persoană pozitivă este nevoie de hotărâre, consecvență și urmare câtorva pași :

1. Eliminarea discuțiile negative

Primul pas este să vă dați seama când gândiți negativ și vă subestimați. De exemplu, dacă vă spuneți tot timpul că nu puteți, că nu o să reușiți, atunci acțiunile dumneavoastră vor reflecta stima de sine scăzută. Pentru a avea succes este bine să vă repetați cât mai des propoziția “Eu pot“.

2. Înlocuirea informațiile negative cu cele pozitive

Starea dumneavoastră de spirit poate fi otrăvită dacă sunteți înconjurat de persoane negative, de energii negative. Încercați pe cât posibil să vă înconjurați de oameni și lucruri pozitive, să vă relaxați și să priviți partea plină a paharului.

3. Utilizarea afirmațiilor pozitive

Afirmațiile sunt declarații pozitive ale unui rezultat dorit, așa că citiți cu voce tare și cu entuziasm maxime care vă motivează și în timp veți vedea rezultatele. De exemplu: ”Omul este produsul gândurilor lui, el devine ceea ce gândește.”

4. Crearea unor descrieri pozitive

Faceți-vă un obicei din a crea imagini și povești optimiste despre voi și cei din jur. Stabiliți-vă un vis și încearcați să vă imaginați cum se va realiza. Încercați să anticipați doar situații favorabile și benefice. Trebuie să fiți atenți permanent la gândurile negative care se ivesc și să le înlocuiți imediat cu gânduri pozitive și constructive.

În concluzie, eu vă sfătuiesc să gândiți pozitiv indiferent de situația de moment și să așteptați numai rezultate favorabile. Puteți încerca activități care vă fac fericiți, vă puteți asocia cu oameni care gândesc pozitiv sau puteți practica un tip de activitate fizică.”

Publicati un comentariu